KONTAKT

  • Black Twitter Icon

NIELS ADOLFSEN

EKSPERT I NUDGING

Kan du lære at ”Nudge” andre – og opdage hvornår du selv bliver ”Nudged”? Selvfølgelig kan du det! Nudging drejer sig et sæt af tommelfingerregler, vi bruger hver dag til at træffe valg ud fra. Ved at tage højde for vores måde at tænke på, øger du sandsynligheden for, at dem omkring dig gør det du gerne vil have dem til.

FOREDRAG

1) NUDGING – SÅDAN GØR DU

Hvorfor kan man købe kanelsnegle i IKEA? Hvorfor er det så svært at finde en helt almindelig cheeseburger hos McDonalds? Hvorfor står 60% af dine dagligvareindkøb ikke på huskesedlen? Hvorfor køber flest danskere Minimælk? Vælger du egentlig selv din ferierejse?

 

Og ikke mindst hvordan bruger du de samme teknikker som IKEA, McDonalds og supermarkederne til at få dem omkring dig til at træffe de rigtige valg!

 

Foredraget tager udgangspunkt i det du møder i din hverdag, på hjemmesider, i supermarkedet, McDonalds og alle de andre steder hvor der bevidst arbejdes med at påvirke de valg du tager.

 

Nudging udnytter en lang række tommelfingerregler, som din hjerne har indkodet, for at gøre det lettere at træffe de bedste valg i løbet af en lang dag.

 

Når du først har forstået hvad nudging er, og hvordan det påvirker dine valg hver dag, kan du selv begynde at bruge de samme teknikker til at påvirke dine kollegaer, kunder og venner.

 

Forskerne Richard Thaler og Daniel Kahnemann har begge modtaget Nobelprisen i Økonomi for deres arbejde med Behavioral Economics, der binder økonomi og psykologi sammen. Nudging bygger på den videnskabelige forskning bag Behavioral Economics.

 

I foredraget får du en letforståelig gennemgang af de vigtigste dele af teorien, nogle af de tommelfingerregler du bruger mest i løbet af din dag og værktøj til at begynde at bruge din nye viden.

 

Så kan du begynde at ”Nudge” andre og ikke mindst, vide hvornår du bliver ”Nudged”.

2) ONLINE STRATEGI OG MARKEDSFØRING

Er det snart sidste gang du har shoppet i en helt almindelig butik? Skal du fremover handle alt på nettet? Hvad med Amazon? Kan man sælge B2B fra sin hjemmeside? Er løbet kørt – og kom vi bare ikke med på online vognen i tide?

 

Din virksomhed har sikkert, som langt de fleste virksomheder i dag en hjemmeside – men er det nok og får du nok ud af den? Hvad skal du gøre for at blive mere synlig på nettet? Skal du have din egen webshop? Skal du annoncere på Google? Facebook? LinkedIn? Nyhedsbreve? Hvad er SEO? I hvilken rækkefølge skal du gøre hvad?

 

Du har sikkert en helt masse rigtig gode spørgsmål du gerne vil have svar på – nu har du muligheden!

 

Du får en kort gennemgang af hvordan verden og fremtiden ser ud fra en ”online synsvinkel”, og du hører om hvordan du kan skabe dig en kæmpe fordel i forhold til dine konkurrenter ved at være hurtig.

 

Du får en gennemgang af hvad din hjemmeside skal indeholde, og hvad du gør for at få dine kunder til at gøre det du gerne vil have dem til.

 

Du lærer hvad forskellen er på søgemaskineoptimering, Adwords, Facebook, LinkedIn og Nyhedsbreve – fortalt med eksempler og på en måde så det er let at forstå.

 

Sidst men ikke mindst hører du om, hvordan finder du ud af hvad der virker online, uden at det koster en jetjager.

 

Foredraget bygger på mere end 7 års erfaring og intensivt arbejde med online markedsføring, talrige kundecases, stor erfaring fra retail branchen og ”Start ups”.

 

Foredraget kan evt. tilrettelægges efter en eller flere aktuelle cases fra deltagerne.

OM FOREDRAGENE

10 - 1000 deltagere

30-90 minutters varighed

Foredrag i Danmark og udlandet

Foredrag på dansk og engelsk

OM NIELS ADOLFSEN

Niels er konsulent indenfor online markedsføring, UX, CRO, salg og ledelse. Startede i 2013 optikerkæden Smarteyes op i Danmark, og har før haft forskellige ledende stillinger indenfor retail. Drevet af nysgerrigheden for at finde formlen for den perfekte markedsføring, har Niels udforsket de fleste afkroge, og i Behavioral Economics kommet tæt på et svar. Foredragene er holdt i et let forståeligt sprog, og tager udgangspunkt i egne erfaringer og eksempler.

KONTAKT NIELS ADOLFSEN

FOREDRAGSTJENESTEN

KONTAKT

+ 45 26 16 18 18

  • Facebook - White Circle

© Foredragstjenesten